Vrijwilligers

Wat zou een vereniging als de onze zijn zonder vrijwilligers…. Het antwoord op deze vraag is vrij eenvoudig. Wij zouden als vereniging simpelweg niet kunnen bestaan zonder vrijwilligers.

Bij de VVG gouderak lopen dagelijks verschillende vrijwilligers rond die zich belangeloos inzetten voor onze vereniging en deze zodanig draaiende houden. Dit begint op de Maandagochtend wanneer een team “ouderen” de kantine schoonmaakt en zich daarna meteen bekommert om het algehele aanzicht van ons park. Dit gaat over groenvoorziening, reparaties aan netten, meubilair etc, schilderwerk en buiten schoonmaak werkzaamheden. Ook op vrijdag komen deze mannen weer bij elkaar.

Doordeweeks wordt het veld gemaaid, gesproeid en de lijnen ge-krijt en lopen er verschillende senior- alsmede junior leden mee met de trainers voor Senioren en jeugd als ondersteuning tijdens de trainingen.

Op de zaterdagen is de jeugdcommissie de hele dag in touw om de jeugdwedstrijden in goede banen te leiden. Voor de jongste jeugd hebben we scheidsrechters die zelf later op de dag nog spelen bij de oudere junioren, en bij deze oudere junioren zijn er weer vrijwilligers die optreden als scheidsrechter. Ouders van onze leden verzorgen op deze dag de keukendiensten en de bardiensten worden gedraaid door seniorleden van onze vereniging.

De zondagochtend begint al vroeg met een aantal mannen die de kantine en kleedkamers onder handen nemen. En op de zondag hebben we ook weer onze vrijwilligers in de keuken en achter de bar, hebben we scheidsrechters bij de lagere seniorenteams, en bestuursleden alsmede een gastvrouw voor de ontvangst van de tegenstander van ons 1e elftal.

En laten we daarnaast alle bestuursleden, commissieleden, leiders en alle andere mensen die onze verenging een hand toesteken niet vergeten.

Uit bovenstaande opsomming wordt wel duidelijk dat een regionale amateurclub als de onze simpelweg niet zonder vrijwilligers kan, en wij zijn dan ook zeer gelukkig met en trots op de schare vrijwilligers die zich dag in en uit weer belangeloos voor onze vereniging inzetten. Deze vrijwilligers ZIJN onze vereniging !!

Mocht u zich ook voor onze vereniging willen inzetten, schroom niet en schiet een van onze bestuurs- of commissieleden aan want wij kunnen altijd wel nieuwe handjes gebruiken, en daarnaast is het ook nog eens hartstikke gezellig, dus wellicht welkom bij de VV Gouderak !!

Namens de VV Gouderak